Adam Bašta - 23. 06. 2025
Motorku mám několik let a pořád se snažím najít výbavu, která bude slušná, kvalitní a nezruinuje mi peněženku. Tentokrát jsem hledal novou bundu a helmu, a protože v českých obchodech buď chyběla moje velikost, nebo byly ceny nesmyslně vysoko, zkusil jsem německý e-shop FC-Moto.de. O tomhle obchodě jsem už dřív slyšel – někdo si ho chválil, jiný si stěžoval na zdlouhavé vracení. Rozhodl jsem se zjistit, jak to je ve skutečnosti.
[umistenecta]Web působí přehledně, i když místy trochu zahlceně – hlavně kvůli množství produktů a bannerů. Mají opravdu velký výběr, ale chvíli mi trvalo, než jsem se proklikal k tomu, co mě zajímalo. Ceny jsou nižší než u nás, ale hodně zboží je výrazně zlevněné právě proto, že jde o starší kolekce, nebo o méně známé značky jako Bogotto. Vybral jsem si bundu, přilbu a rukavice, zaplatil kartou a čekal, co se bude dít dál.
[obrazek1]Po zaplacení jsem dostal potvrzení a asi po dvou dnech i sledovací číslo. Zboží dorazilo z Německa za zhruba pět dní, což je v pohodě. Všechno bylo nové a zabalené, velikosti seděly. Ale – a to je důležité – celníci se neptali, ale kdyby někdo objednával z UK nebo mimo EU, může narazit. Takže v tomhle případě výhoda, že jsou z Německa.
Vrácení jsem sice osobně neřešil, ale nastudoval jsem si podmínky a přečetl desítky recenzí. Oficiálně máte 100 dní na vrácení zboží bez udání důvodu, což zní skvěle. Peníze by měli poslat zpět do 2–3 dnů po přijetí zásilky. Jenže podle zkušeností jiných zákazníků to v praxi může trvat déle.
Na Trustpilotu a v diskusích jsem narazil na případy, kdy lidé čekali i tři týdny na vrácení peněz. Občas se zadrhne komunikace, občas to vázne u zpracování vrácenky. Navíc vrácení platíte sami a obchod nenabízí možnost přímé výměny – musíte zboží vrátit a objednat znovu.
[obrazek2]Reklamace, pokud jde o vadné zboží, trvají ještě déle – někdy 2 až 4 týdny, protože se řeší i s výrobcem. Není to nic hrozného, ale rozhodně to není ideální, pokud potřebujete věc rychle vyřešit. Doporučuju mít s tím trpělivost a ideálně si vše vykomunikovat anglicky nebo německy.
Doprava mě stála něco přes dvě stovky, což je na mezinárodní balík snesitelné. Komunikace byla pomalá – na e-mail mi odpověděli až po čtyřech dnech a nijak zvlášť vstřícně. Pokud bych měl řešit reklamaci, asi bych si musel vyhradit nervy a čas.
Na české Heurece obchod moc recenzí nemá, ale na Trustpilot nebo Idealo se dá najít dost zpětné vazby. Hodnocení je tam v průměru kolem 4 hvězdiček z 5. Lidé chválí ceny, výběr a kvalitu zboží, ale nejčastější stížnosti směřují právě na vrácení peněz a pomalou komunikaci. Takže pokud je pro vás důležitý rychlý servis, tohle je slabší místo FC-Moto.
[obrazek3]Za mě šlo o vcelku bezproblémový nákup a výrazně jsem ušetřil. Ale doporučil bych FC-Moto spíš lidem, kteří vědí přesně, co chtějí, a nejsou odkázaní na to, že jim někdo rychle pomůže po telefonu. E-shop má svoje silné stránky, ale v některých věcech (hlavně servisních) prostě pokulhává.
Bobule 15. 10. 2025 ★☆☆☆☆
Nejhorší eshop, pozor na to, vyžadují platbu předem, ale zboží nedoručí a komunikace opravdu špatná. Raději nakupte jinde.
Redakce 15. 10. 2025
Dobrý den, děkujeme za sdílení vaší zkušenosti. Pro jistotu jsme prošli, jak hodnotí e-shop další zákazníci, převážně se jednalo o zahraniční recenze, v ČR není tento e-shop moc rozšířený. Narazili jsme na hodně kladných recenzí, tak snad byla vaše zkušenost vyjímečná. Budeme rádi, když i další zákazníci se podělí o jejich zkušenost.
Andy 9. 7. 2025 ★★★★★
Díky, nevěděl jsem zda tam nakoupit nebo ne